marți, 12 ianuarie 2010

Mancarea si alaptatul

Am intrat intr-o dilema mare: ce am voie sa mananc atunci cand alaptez?
Pana cand am nascut nu mi-a trecut prin minte ca exista restrictii alimentare in aceasta perioada, credeam ca pot sa mananc la fel ca in timpul sarcinii, cu mici restrictii de ordin estetic (jos kilogramele!). Am fost o ignoranta si o inocenta.
In spital mi s-a spus sa nu mananc varza, fasole, ceapa, usturoi, prajeli. Yupy! Nici nu imi plac in mod deosebit.
Pediatra fetitei a fost mult mai explicita. Mi-a taiat de pe lista: lactatele, fructele, pestele, varza, brocoli, fasolea, mazarea, nicio conserva, fructele de mare, carnea de porc, fara prajeli, maioneza, salata de vinete, cartofii prajiti, ceapa, usturoiul, condimentele,cafeaua, ciocolata. E bine de evitat sa mananc in oras la restaurant. In concluzie, pot sa mananc ceai impotriva colicilor, compot, ciorbe neacrite, supe, carne de pasare la gratar. Dupa recomandarile ei trebuie sa supravietuiesc cu aer. Nu pricep de unde ma voi alimenta cu calciul si cu mineralele atat de necesare acum cand sunt furnizate in cantitati masive catre copil.
In cartea pe care toti o recomanda ca fiind cea mai buna, "Mama si copilul" de E. Capraru si H. Capraru, se precizeaza ca mama care alapteaza trebuie sa manance normal. Autorii mentioneaza ca exista recomandari care interzic fasolea, mazarea, ceapa, usturoiul, insa ei nu adera la aceste restrictii. Se sugereaza ca mama sa manance zilnic jumatate de litru de lapte, derivate din lactate etc.
Nu mai vreau sa imi amintesc ce sarbatori deosebite am avut. Meniul meu a fost ca pentru un bolnav in faza terminala. Am avut oale separate cu mancare fiarta, fara gust. Am mancat ca sa nu cad din picioare, dar fara pofta si fara placere.
In prezent combin sfaturile. Mananc iaurt cu cereale, mancare bazata numai pe fiert, evit uleiul, din cand in cand, cate o jumatate de mar, ciorba neacrita, cate un ou fiert.
Ce am realizat? Nimic. Bebelusa are dureri de burtica, chiar daca incerc sa mananc doar aer. In ciuda ceaiurilor pe care le inghit ca sa ii transmit prin lapte leacul colicilor, ea tot se chinuie si plange sfasietor. Sunt curioasa, dupa ce termin viata asta lipsita de mancare, cum imi vor iesi analizele. Cred ca sanatatea mea de fier se va eroda cu succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu