joi, 21 ianuarie 2010

Dosar personal gravida

Inainte de a naste eram o fiinta foarte ordonata. Cel mai bine stiam sa imi aranjez hartiile. Astfel mi-am facut un dosar care contine toate informatiile din timpul sarcinii. Aproape de "intalnirea de gradul zero", am realizat un cuprins al dosarului pentru ca ceilalti sa se poata descurca si sa preia informatiile necesare despre mine.

In spital, asistentele au apreciat ordinea militareasca a hartiilor mele, de aceea m-am hotarat sa prezint continutul dosarului.

Daca este vreo viitoare mamica printre cei care ma viziteaza, iata cuprinsul:

1. Lista cu bagajul pentru maternitate. Aici am bifat tot ce era pe lista, pentru a fi sigura ca nu am uitat nimic.

2. Carnetul de gravida

3. Ecografii

4. Analize

5. Dozare anticorpi. Eu am Rh negativ si am facut patru analize de acest gen. De retinut ca trebuie sa se faca o analiza care sa constate tipul de Rh, analiza care va fi prezentata la internare si la vizita doctorului pediatru.

6. Medicamente prescrise. Aici am pastrat toate retetele date in cele noua luni.

7. Acte. Am avut in dosar xerox si originalul dupa cartea de identitate, xerox dupa certificatul meu de nastere, xerox si original certificat de casatorie, carnetul de asigurat si o adeverinta de la locul de munca. Mi-au fost necesare doar cateva acte: cartea de identitate (original) si certificatul de casatorie (original). Celelalte e bine sa fie in dosar, deoarece nu se stie niciodata ce surprize apar.

8. Recoltare celule STEM

9. Date copil

Traind in Romania, va sugerez dragi paciente sa nu uitati sa intrebati pe doctorul care va asista la nastere ce medicamente sunt necesare pentru internare, ce tip de seringi sa va achizitionati, daca e nevoie sa va cumparati branula etc. Eu am primit o lista de la doctorul meu, insa am completat-o cu cateva informatii de la o colega care a nascut la fel ca mine si va asigur ca tot nu a fost suficient.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu